Anketa:
Nové oficiálne videá:
Vidly clasic alebo Up side down? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky: .
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVidly clasic alebo Up side down? - Diskusné fórum - Moto poradňa
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
Vidly clasic alebo Up side down?
| Caute chcem sa opytat na vas nazor cim sa odlisuju Up-side down vidli od klasickych? Ked si odmyslime, ze sa stlacaju zo spodu nahor... Technicky. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Pri systéme Upside-Down je menšia tzv. neodpružená hmota, to znamená údajne presnejšie vedenie stopy, ľahšia ovládateľnosť, atď... | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Som rad ze dal papaya tuto temu lebo ja som tu asi jediny komu nejde do hlavy vyhoda obratenej vydle.  Na klasickej vydle je v okuliaroch uchytena ocel trubka a sucastou kolesa je prevazne hlinikovy klzak ktory sa pohybuje spolu s kolesom. Pri up-side down je sucastou kolesa ocel trubka ktora sa zasuva do  AL klzakov uchytenych v okuliaroch. Tak sa teda pytam, je lepsie ak je sucastou kolesa ocel trubka ktora ma vasiu hmotnost a zotrvacnost nez hlinik? Vsade pisu ze lepsie je up-side down vydla ale nech teda napisu aj preco je to tak...Viete mne treba vsetko povedat 2x aby som to pochopil...   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| tými neodpruženými hmotami som si nie taký istý , ale tou tuhosťou v krute áno. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| to jarro.. na lasnych obratenych vydlach je to naozaj ocel trubka ale na kvalitnych je to prevazne specialna zliatina (titan a pod...) s nejakou povrchovou upravou preto je v konecnom dosledku lahsia... Takato vidlica dalej umoznuje lepsie vedeni pretoze moze klzat v dlhsom kuse a teda sa menej kruti a umoznuje vacsi zdvih. Hlavne u endur to vidiet napr ze nepresahuje vidlica pod os kolesa... | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Sokol-moze byt, ale s tou titanovou vidou sa mi to nejako nezda, ked ti do seriovky namontuju nieco z titanu tak to budu v testoch ospevovat na dvoch-troch stranach. Viem ze na ducati a este na nejake krosky davaju titanove ojnice a ventily ale o seriovych titanovych vydlach neviem, mozno sa ta up-side down oplati len ked mas nejaku tovarensku masinu alebo zbytocne vela penazi.Ale pravda je ze namiesto Supermoto si teraz kupojem Speed a tam je toho o motorkach malo. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  je zrejme , ze upside-down teleskopy maju viac vyhod ako konvencne , ale myslim si , ze pokial s tym nejazdis extremnym sposobom , alebo nezavodis , je tazke pocitit rozdiel    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Jarro: tie trubky nie su z titanu, ono je tam iba ta titan-nitridova vrstva vacsinou....Tie trubky nie su tazke, lebo maju tenku stenu.... | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Podla mna je najvecsi rozdiel v cene, v zlozitosti demontaze a montaze , a ako pisal Bambulo1 pri celnom naraze pravdepodobnost posahania ramu. Ale vyzeraju bombovo na kazdej motorke. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papaya chces kydat hnoj, alebo rylovat? | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  manana mam moznost kupit UP-side Down vidlicu za rozumny papier... V podstate som uz rozhodnuty, islo o to spytat sa vas co si myslite o tomto systeme... vyzera neskutocne dobre. Ale ako pise jarro nikde som sa o vyhodach velmi nedocital...  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  podla mna to ber. maju vyssiu tuhost a navyse vypadaju lepsie. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  manana hlavne tu ze v pripade poskodenia, je drahsia  oprava.  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papaya , som si isty , ze konvencnu vidlu natuningujes na ovela vyssiu uroven za menej penazi ako das za pouzite upside-down         ... ale ide o to , ci chces , aby to perfektne  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| mozno keby si napisal , na aku moto to chces ... | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papaya tak potom som mal aj ja na varadere upsidedowny lebo mi zlomilo okular    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Papi, este jedna potencionalna nevyhoda, co ma napada: z vlastnej skusenosti viem, ze vidla sa mi ovela viac spini dole ako hore. Takze budes mat viac zaspinenu tu lesklu klzajucu trubku a tym padom ti podla mna skor odidu gufera. Znie to logicky, nie? | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  raptor dik , sak to som sa nemusel tak snazit    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Vidi spineniu by mal zamedzit  blatnik, ktory je spusteny dolu a chrani tym klzajucu cast vidiel pred bordelom.  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papaya kua ozaj VFR 800 sak ja som ti to dohodil...    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  V papieroch ostane YAMAHA TDM 850, to je oficialny nazov. Stitky su na kostre a motore, to menit nebudem. Ostatne panov policajtov trapit nemusi.  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Kokooooos trepete tu piate cez deviate.... | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Raptor: mylis sa... rozdiel je hodne citelny... a Marauder ma UPS v serivej vybave    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Tak ako napisal FaDe. Vsetky kvalitne a dobre motorky maju UPS. Podla toho poznas pristup vyrobcu k moto. A poznas to preco japonci davaju UPS len na tie motorky na ktorych im zalezi? Pretoze chcu usetrit za kazdu cenu.    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  mhm no jasne takze vsetky motorky ktore nemaju UPS su apriori zle... to sa mi paci | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Papaya - a vyhodu USD vidlice Ti tu napisal Cheetah hned na zaciatku. Mensiu hmotnost treba pritlacat k vozovke, to znamena, ze USD vidlica na nerovnostiach lepsie drzi stopu. ...to je hlavny dovod pouzivania USD vidlic. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Kua tisko sucham nohami   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Este by som mozno dodal na okraj... ta tuhost v kruteni - niektore motorky maju klasicku vidlicu spojenu priehradou nad kolesom (napr. Bandit) a je to lahsia vidlica ako USD pri podobnej tuhosti v skrute, nakolko pokial chce niekto vyrobit USD vidlicu s rovnakou tuhostou, nie je mozne ju rozumne spojit hore opisanym sposobom a preto musi byt mohutnejsia. (Cyklisti vedia o com hovorim, hlavne pri klasickych celustovych (nie kotucovych) brzdach je krasne poznat rozdiel.) | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| To sa mi paci ze len kwalitne moto maju USD vidlicu moja Aprilka trosku starsia ma taku USD vydlicu je to pecka | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  malina.. tak toto som ja mal uz pred 25 rokmi... na mojom prvom pionieri Jawa 05..    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| a to ten starý pionier mal aj "centrál " vzadu - struny pod sedačkou. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  cely svet okopiroval system centralneho odpruzenia z pincla    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  vidite vidite! vsetko tu uz bolo len to treba najst urobit z hliniku a predat!!    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Fade: klidek a ukaz mi, ktory supersport ma take dvojkilove deflektory ako ty    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Fade: no, hmmm, akurat pozeram clanky, co chlapci napisali o jamahe TZR a aprilovej RS, no, maju tam fakt nejak vytvarovane predne blatniky, aby im to chranilo vidlu, takze problem s extremnym spinenim odpada, v tomto pripade to uznavam. Papaya ale potom musi na tej prerabke este vymenit aj predny blatnik. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Vidi: Práve preto že máš pravdu s tým špinením, sa na všetky USD aplikujú deflektory. Aj ja ich mám, ale ľahučké pliešikové. To vieš, nemám takú brutálnu rezervu výkonu, ako má Marauder    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  no a ked som to napisal ja o pionierovy tak mi to vymazali   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Stromy sú hrubšie dole, lebo proti namáhaniu (vetrom) "fungujú" ako konzoly, a až na Tatry sa im väčšinou darí   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papiboy, chces mi svojim prispevkom naznacit, ze ked vymenim klasicke vidly za UPD s podobnou tvrdostou pruzenia, alebo este tvrdsou.. budem robit stopie na kazdej krizovatke? heh prosim vysvetlit.  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Papaya, prepáč. Asi som to nezvládol. Stopie budeš robiť pri mäkších a kratších. Však skúšaj    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Papaya, že to čítam znova, teda dúfam, že som ťa neurazil, strašne by ma to sralo.   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Vadim presne tak!    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papiboy pohoda, len som si chcel byt isty ci  aj rozumies tomu co si napisal.    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| VFR 800, R1, GSXR... neviem co maju, teepek z CZ sa mi neozval. Proste jogurtacke. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| A haaa, ja myslel ze to nejake uz konkretne... to akoze ake dojdu take budu? Aj s okularmi a tak? To budu akoze jazdene alebo nove, alebo nahrada od nejakej firmy? | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| o nahradach neviem... chalanisko z CZ mi spominal ze pouzite idu po 10litrof ceskych(zjavne kus). Co pride to tam dam, uprednostnujem VFR800, ale je to v podstate jedno... okular bude CUSTOM a osku mi spravia na sustruhu presne na mieru, takze pohoda. Zadok som robil presne tak isto, alebo mas pocit ze do TDMky napchas kyvlu z VFRi? Zabudni... ;))) | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|     | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  FaDe Blue Dream  bude tazke prekonat, ale ... uvidime. Jednoznacne sa o to pokusim.    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Papaya, ja som ale este nevidel seriovu VFR s USD vidlicou. Ani na stranke hondy nie je. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
| Vidi Ty ju nahodou nemas? Dojdem v noci odmontovat... Asi som prepracovany... GSXRka ju ma urcite aj R1tka... potom taliani. uvidime co zozeniem ;) | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Chalani viete mi poradit vyrobcov? pozeral som marzocchi  a krutilo mi zaludok z tych cien. Chcel by som kupit nove... ale len chcel. Ak nenajdem prijatelnu cenu budem sa musiet poobzerat po jazdenych.    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  mozem ti poradit akurat, ze trubky od druhovyrobcov robi ruco. napr: | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Manana Ruco s tym nerobi, Motuz ma odporucil na bazar. Som tam kde pred chvilou   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  papi, v ruco sa jedna len o trubky. alebo uz ani to nerobia? nuz tak pojdes obzerat do ciech bazare   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Ruco trubky robia..., ale to je asi vsetko    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Ked chces aby sa Ti zatocila hlava, tak skus Ohlins    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  tomxx na tie som narazil tiez   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Zdar, | 
Re:
|  Brambo hehe | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Zdar, | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Brambo takyto mam prehlad:  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Doplnujem, USDcka kompletne bez strmenov (funglace) montovane do R1, GSXR a talianov stoja 2000-2500$ (60000SK)  | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  FaDe - poriadne motorky maju aj poriadny ram.    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Chlapi, jazdil som with USD a without USD a musím povedať že USD sa mi zdala lepšia. | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Papaya: v cechach nedavno niekto predaval celeho maraudra bez motoru za 60 ceskych litrov... USD by si tam uz mal... neviem co ine by si este z toho pouzil    | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  FaDe - aaaa sakra! Bola tam FZRka ak sa nemylim (alebo YZF) s USD vidlicou naburana spredu a zohnute boli len spodky (rury) vidlice.   | 
Re: Vidly clasic alebo Up side down?
|  Vidis Agre, yamaha ma nekvalitne rury ani ram neohnu    | 
 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 










 Kávičkár
 Kávičkár  Turista
 Turista  
 nemam co dodat
 nemam co dodat    
  Edvenčr
 Edvenčr  
 Veteránista
 Veteránista  
 
  Bahniak
 Bahniak  
 
  
 
 
  Geriatrik
 Geriatrik  
 
    
 
  

 
   
 
 Štvorkolkár
 Štvorkolkár  
 
 
  
 
 
  Jogurťák
 Jogurťák  
 
